דפי מידע

יום שני, 9 באוגוסט 2010

ליהוקים אחרונים לסרט "בדרכים" - On the Road



בחודשים האחרונים נראו הרבה הבטחות והשערות לגבי ליהוקים לעיבוד של סרט לספר "בדרכים" של ג'ק קרואק. ההפקה של הסרט נמצאת תחת ידיו של פרנסיס פורד קופולה. חברת ההפקות של קופולה מחזיקה את זכויות עיבוד הספר לסרט עוד משנת 1979 ועכשיו קצת יותר משלושים שנה יתחילו בצילומי הסרט. את הסרט יביים הבמאי המוכשר וולטר סאלס ("תחנה מרכזית ברזיל"). בימים האחרונים לוהקו ויגו מורטנסן ("שר הטבעות") ואיימי אדמס ("ספק"). שנייהם מצטרפים לצוות השחקנים שכולל כבר את סם ראיילי ("קונטרול") בתפקיד הראשי, גארט הדלונד ("טרויה"), קריסטן סטוארט ("דמדומים") וקירסטן דאנסט ("ספיידרמן").
הסרט מבוסס על אחת היצירות החשובות ביותר בתרבות "דור הביט", הספר נחשב לספרו הטוב ביותר של קרואק שנחשב לאחד מהסופרים החשובים בארה"ב של המאה ה-20. הסיפור מסתובב סביב סאל פארדייס שמחליא לעשות מסע לאורכה ורוחבה של ארצות הברית של אחרי מלחמת העולם השנייה. במסע הוא פוגש נוודים הזויים, אנשי קצה בחברה האמריקאית.

עד כאן המידע הכללי, עכשיו קצת יותר פנימה. הסופר קוראק נחשב לאחד מהחלוצים החשובים של תרבות "דור הביט", הזרם הזה אופיין על ידי כתיבה אסוציאטיבית וחופשית. קוראק תיד חשב שהמחשבה הראשונה היא החשובה והמוצלחת ביותר. סגנון הכתיבה הזה פרח באמצע המאה שעברה והוא כמו כל סגנון מרדני ספג ביקורות לא קלות באותה תקופה. בזכות כתיבתו וסגנונו של קוראק אנחנו קיבלנו יוצרים כמו אנטר ס.תומפסון ("פחד ותיאוב בלאס וגאס"), הזמר טום וויטס ובוב דילן.

קרואק כתב את הספר בשנת 1951, הוא כתב את הספר על מגילה כדי שהוא לא יצטרך להסיח את דעתו בהפיכת דפים. הספר היה קצת קיצוני ולא רגיל לאותה תקופה שרק שש שנים לאחר מכן חברת הוצאת ספרים הסכימה להדפיס אותו.

הבחיה של הבמאי וולטר סאלס לביים את הסרט היא כנראה מושלמת. "תחנה מרכזית ברזיל" ו "דרום אמריקה על אופנוע" היו סרטי מסע מקסימים. סאלס עשה מסע לרחבי ארה"ב בעקבות ג'ק קוראק כהכנה לבימוי הסרט וכבר צולם על המסע סרט תעודי.  אז בפרויקט ישנו בנתיים במאי מוכשר ליהוק מוצלח והכל תחת ידיו המפקחות של קופולה, זה נראה די מבטיח. נשאר לנו רק לחכות לבאז שיגיע בהמשך. הסרט ככל הנראה יוקרן בשנת 2011. נעדכן כשיהיה מה לעדכן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה