דפי מידע

יום רביעי, 21 ביולי 2010

סרטי הבכורה שיוצאים בארץ השבוע - 22/07



השבוע מגיעים אלינו שני סרטים שנגדיש להם תשומת לב. הראשון הוא כבר מוגדר כסרט של השנה "ההתחלה". סרטו החדש של כריסטופר נולן בכיכובו של לאונרדו דיקפריו. הסרט השני הוא "איירבנדר" סרטו החדש של במאי "החוש השישי" מ. נייט שאמאלאן.


                                                                                                                                
ההתחלה – Inception


כריסטופר נולאן הבמאי שאחראי על הסרטים "ממנטו" ו"האביר האפל" חוזר עם יצירת המופת "ההתחלה". הסרט יצא בשבוע שעבר בארה"ב ושלל הביקורות הטובות עטפו אותו והוא מוגדר כבר הסרט של השנה. החשש הגדול יותר שהיה שעלילת הסרט תהיה מסובכת מידי והסרט יעבור מעל הראש של הקהל בגלל שהוא דורש ממנו לחשוב. אבל אני טוען שלא נותנים לקהל מספיק קרדיט וכנראה שגם נולאן טוען זאת.  אם שמרתם לעצמכם כסף כדי לראות סרט בקולנוע, זה הסרט.

ז'אנר: מותחן מדע בדיוני

עלילה דום קוב הוא גנב, תחום ההתמחות שלו גניבת מידע מתוך חלומות. הכישרון של קוב גורם לו להפוך לנרדף על ידי החוק ובשל כך הוא מאבד את כל מה שיקר לו. לקוב מוצעת עסקה שתאפשר לו להחזיר את כל מה שאיבד. העבודה הפעם היא קצת שונה ממה שהוא רגיל. במקום לגנוב מידע, הפעם הוא אמור לשתול מידע. מול קוב והצוות שלו נמצא כוח מסתורי שמנסה למנוע ממנו לסיים את המשימה.

במאיכריסטופר נולאן.

שחקנים: לאונרדו די'קפריוקן ווטנבי ("הסמוראי האחרון"), ג'וזף גורדון-לויט ("בריק"), מריון קוטיאר("אויב הציבור"), אלן פייג' ("ג'ונו") ומייקל קיין.

זמן: 148 דק'

46,333 מדרגים - IMDB: 9.3/10 
            

RottenTomatoes: 8.1/10






                                                                                                                                           

איירבנדר :כשף האוויר האחרון –  The Last Airbender    

ומצד שני ל"ההתחלה" הנה סרט שמוגדר כאכזבה. הסרט שמבוסס על סדרת האנימציה בשם "אווטר". "איירבנדר"הוצג בתחילת יולי וכבר אז נחזה ככישלון . הקהל נתן לו דירוגים מאוד נמוכים , המבקרים לא אהבו את הסרט וטענו שהדיאלוגים בסרט ילדותיים. לצערנו הרב מ. נייט שאמלאן שהיה אחד מהבמאים המבטיחים יורה ומפספס כמעט כל פעם מאז "סיינס" (2002). תקציב הסרט היה 150 מיליון דולר הוא הכניס עד כה 134 מיליון דולר ברחבי העולם, רווחים ככל הנראה לא יראו יותר מידי מהסרט הזה. אני יודע שאוהדי הסדרה ירצו ללכת לראות אותה בקולנוע. המלצה היא לוותר על הסרט.

ז'אנר: פנטזיה.

עלילה: אנג מכשף צעיר בעולם דמיוני, לשושלת ארוכה מאוד של אוואטר, נאלץ לשים בצד את ילדותו כדי לעצור את אומת האש שיוצאת במלחמה לשעבד את אומות המים , האדמה והאוויר.

שחקנים : נוח רינגר, ניקולה פלץ, ג'קסון רת'בון, דב פאטל.

במאי: מ. נייט שאמאלאן

זמן: 103 דק'

10,500 מדרגים - 
IMDB: 4.3/10 
            

RottenTomatoes: 2.8/10




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה