דפי מידע

יום ראשון, 29 באפריל 2012

פיטר ג'קסון מגיב לביקורות על הטכנולוגיה של 48 פרימים בשניה


בשבוע שעבר התקיים כנס הקומיקון בלאס וגאס, והגיעו משם חדשות ועדכונים בנוגע להרבה סרטים שאמורים להגיע אלינו בשנתיים הקרובות. אבל אחת ההפתעות שהגיעו משם הייתה פחות חיובית, והיא הייתה דווקא קשורה לסרט "ההוביט: מסע בלתי צפוי". הביקורות הגיעו לאחר הקרנה בת 10 דקות, של קטעים מהסרט. התגובות השליליות לא היו על הסצנות של הסרט אלה על הטכנולוגיה של הקרנת הסרט.

ההוביט אמור להיות הסרט הראשון שצולם ויוקרן במהירות של 48 פרימים בשניה. עד היום צולמו הסרטים במהירות של 24 פרימים בשניה. העובדה שסרט ההוביט מצולם במהירות של 48 FPS , היוותה התרגשות לקהל המעריצים, המבקרים ואנשי קולנוע שהיו בהקרנה.  אבל אז הגיעו התגובות.

זמן קצר אחרי ההקרנה בקומיקון התחיל גל תגובות באינטרנט, בעיתונות ובבלוגים, כאשר הכותבים התחילו לשתף את החוויה שלהם מההקרנה, וחלק לא קטן מהחוויות היו לא טובות. הם כתבו שאכן הפרטים בסרט נראים חדים יותר, אבל ניתן להבחין בזכות החדות דווקא בתפאורה המזויפת. הרוב גם הסבירו שהסרט נראה יותר כמו סרט טלוויזיה ב HD ולא כמו סרט קולנוע.

לאחר גל הביקורת, פיטר ג'קסון הגיב לטענות כדי להגן על הטכנולוגיה החדשה. ג'קסון הסביר שטכנולוגיה של 48 Fps היא דבר שצריך להתרגל אליו ולאחר שמתרגלים אליה זה כבר לא מרגיש מוזר. במידה והקהל היה רואה יותר מ-10 דקות הוא היה מגיב אחרת.  אלה היו קטעים מהסרט שחוברו בעריכה גסה לקטע של 10 דקות ואי אפשר להתרגל לטכנולוגיה החדשה בזמן קצר כלכך. הקהל שצפה בסרטון מאוד התרשם מסצנה שבה נראאים בילבו וגולום, פיטר ג'קסון אמר שגם הסצנה הזאת הייתה ב-48 Fps. הוא ביקש לא לחרוץ את גורל הטכנולוגיה מהקרנה של 10 דקות, והוא נשמע די בטוח שרוב האנשים שיצאו מ-3 שעות של סרט שמוקרן בטכנולוגיה החדשה יצאו בחוויה חיובית, ובמידה ולא, לא יהיה לו מה לומר להם. הוא ניסה גם להשוות את הטכנולוגיה הזאת למי שאוהב דגים, אבל ההקבלה הזאת הייתה הדבר היחידי שנראה ניסיון לא מוצלח להגן על הטכנולוגיה.

הנקודות החיובית הן, שבסופו של דבר יש הגיון ברוב הטענות של ג'קסון. זכור לי שבתחילת אווטר היה לי קשה להתרגל לתלת מימד, ורק אחרי 10-15 דקות הצלחתי להתרגל. ייתכן ובמידה הייתי צופה רק ב-10 דקות מאווטר הייתי מגיב כמו הקהל שצפה ב-10 דקות של ההוביט. הדברים החיובים שניתן לקחת מהתגובות באינטרנט הן שאכן סצנות ה CGI  היו מרשימות מאוד והן נראות הרבה יותר מציאותיות (גולום יותר מציאותי זה טוב לנו ולאנדי סירקיס), והסצנה שכולם אהבו שהייתה עם גולום ובילבו, הייתה חשוכה. כך שיש שיפור בסצנות החשוכות בתלת מימד בטכנולוגיה החדשה לאומת  תלת מימד במהירות של 24 Fps שבהן סצנות חשוכות הן הצד החלש.

אז מה קורה בארץ? ברוב בתי הקולנוע המובילם בארץ יש מקרנים דיגיטליים, שצריך בפועל רק לשדרג אותם. השאלה האם אכן בתי הקולנוע ישדרגו אותם. במידה וכן אז אנחנו צריכים לקוות שג'קסון יוכל לשפר את המקומות החלשים של הטכנולוגיה החדשה ונקווה שהוא אכן צודק והדבר היחידי שנצטרך זה רק לתת לעניים להתרגל לטכנולוגיה החדשה. הטריילר שיוקרן בחו"ל ובארץ בקולנוע יהיה במהירות של 24 מאותה סיבה שצריך להתרגל למהירות החדשה ואין סיבה להקרין 3.5 דקות בטכנולוגיה כזאת. הסרט יצא בארה"ב בשש פורמטים שונים, שיתחילו מסרט דו מימד במהירות 24, סרט תלת מימד במהירות 24 ו 48 Fps וכמובן גם בפורמט איימקס.

הוידאו בלו הרביעי של ההוביט שמוקדש לטכנולוגיות החדשות



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה